Gwarancja ubezpieczeniowa należytego wykonania umowy w Warcie

Gwarancje ubezpieczeniowe
Oceń naszą stronę
[Głosowano: 5 razy, Średnia ocena: 5]

Od jakiegoś czasu, gdy wprowadziliśmy do oferty ubezpieczeniowej, dostępnej w naszym biurze, gwarancje przetargowe, dostajemy od firm sporo zapytań o to, czy robimy inne niż przetargowe, gwarancje ubezpieczeniowe. Stąd też, wpis ten poświęcimy odrębnemu zagadnieniu, o który często Państwo pytacie dzwoniąc do naszego biura i pisząc maile. Zagadnieniem tym jest gwarancja ubezpieczeniowa należytego wykonania umowy w Warcie. Odpowiadając na pytanie z tego akapitu oznajmiamy, iż tak, robimy często takie zabezpieczenia.

UWAGA: Firmy, które potrzebują gwarancji należytego wykonania i usunięcia wad, z łącznym okresem odpowiedzialności dłuższym niż 8 lat i 45 dni, prosimy o kontakt telefoniczny z naszym biurem. Tel. 501 620 325 – sprawdź, co możemy Ci zaoferować!

Jeżeli prowadzisz działalność krócej niż 2 lata – zadzwoń koniecznie do nas pod numer 501 620 325 i sprawdź, co możemy Ci zaoferować!

Z TEGO ARTYKUŁU DOWIESZ SIĘ:

  1. Czym jest gwarancja ubezpieczeniowa należytego wykonania umowy w Warcie?

  2. Jakie warunki musi spełnić firma, aby otrzymać gwarancję należytego wykonania umowy?

  3. Gwarancja należytego wykonania umowy w konsorcjum firm
  4. Jak długo czekamy na zabezpieczenie, którym jest gwarancja dobrego wykonania umowy?

  5. Kiedy można zamienić gotówkę na gwarancję dobrego wykonania umowy?

  6. Wzór gwarancji należytego wykonania umowy
  7. Jakie podmioty nie otrzymają gwarancji należytego wykonania umowy?
  8. Ile to kosztuje i gdzie można zdobyć gwarancję należytego wykonania umowy?


Pokażemy Państwu, krok po kroku, co należy wykonać, aby taką polisę otrzymać. Wspomnimy również o cenie oraz co zrobić, aby gwarancja ubezpieczeniowa należytego wykonania umowy w Warcie była nieco tańsza.

Jeżeli wpłaciłeś gotówkę i chcesz odzyskać pieniądze, przedkładając Beneficjentowi gwarancję należytego wykonania, skontaktuj się z nami.  Sprawdzimy, czy możesz otrzymać taki dokument. (jeżeli od podpisania umowy nie minęło dłużej niż połowa czasu trwania kontraktu, możesz zamienić wpłaconą gotówkę na gwarancję. Dzięki temu, Twoje pieniądze będą mogły dalej pracować.) Obsługujemy firmy z całej Polski.

Jeżeli Beneficjent żąda gwarancji, która będzie podpisana elektronicznie – zgłoś się do nas. Mamy możliwość wystawiania gwarancji z podpisem elektronicznym!!! Więcej przeczytasz w tym miejscu.

Firma, który za naszym pośrednictwem otrzyma gwarancję należytego wykonania umowy czy usunięcia wad, nie ponosi żadnych dodatkowych kosztów za obsługę czy zmianę zapisów w gwarancji, jedyna cena to ta, za gwarancję!!!

Gwarancja ubezpieczeniowa należytego wykonania umowy w WarcieProsimy również zdawać sobie sprawę z tego, że jeżeli gwarancja należytego wykonania kontraktu jest potrzebna “na już”, bo za chwilę podpisujemy umowę z Beneficjentem, a firma jeszcze nie została zweryfikowana pod kątem możliwości otrzymania gwarancji, to im później taka firma przyjdzie po gwarancję, tym późnej ją otrzyma.

To znaczy, iż firma, która zacznie się starać o uzyskanie gwarancji na kilka dni przed podpisaniem umowy, może mieć problem z jej otrzymaniem na czas. Zachęcamy do odpowiednio wcześniejszego kontaktu z nami w sprawach gwarancji. Najlepiej przygotować odpowiednio wcześniej umowę o limit, wtedy będzie możliwość szybkiego otrzymania gwarancji, nawet w dniu podpisania umowy. Więcej informacji pod numerem telefonu: 501-620-325.

Jeżeli chcesz poznać od ręki cenę gwarancji należytego wykonania umowy lub usunięcia wad i usterek – podając nam zakres dat obowiązywania gwarancji, dowiesz się bez czekania i weryfikacji dokumentów, jaki będzie przybliżony koszt takiej polisy. Tel. 501 620 325. lub wyślij nam wiadomość na adres e-mailowy: tobiszewski.marcin@gmail.com. Możesz też skorzystać z naszego kalkulatora cen gwarancji ubezpieczeniowych w Warcie, w ciągu pół godziny poznasz wysokość składki.

Kalkulator cen gwarancji ubezpieczeniowych
Potrzebujesz gwarancji ubezpieczeniowej? Skorzystaj z kalkulatora i sprawdź koszt zabezpieczenia oraz to, czy taką gwarancję otrzymaszNie czekaj z tym do podpisania umowy !!!

Czym jest gwarancja ubezpieczeniowa należytego wykonania umowy w Warcie?

Gwarancja należytego wykonania umowy w Warcie
Gwarancja ubezpieczeniowa należytego wykonania umowy w Warcie – doskonały produkt dla firm budowlanych – zadzwoń. tel. 501 620 325

Gwarancja ubezpieczeniowa należytego wykonania umowy w Warcie jest po prostu zobowiązaniem Towarzystwa Ubezpieczeniowego do zapłaty beneficjentowi gwarancji (np. firmie która ogłasza przetarg) ustalonej kwoty pieniężnej wskazanej w dokumencie.

Zobowiązania z gwarancji wypłaca się wtedy, gdy zleceniodawca (np. firma która przystąpiła do przetargu lub nie wywiązała się z wykonania jakichś robót), nie wywiązała się ze swoich prac. Dla beneficjenta, taka forma zabezpieczenia, tożsama jest z wpłacaną przez zleceniodawcę, gotówką.

Zabezpieczenie, którym jest gwarancja dobrego wykonania umowy, to zazwyczaj kwota stanowiąca od 5 do 10% wartości kontraktu. O ile przy zleceniu, wartym kilkanaście – kilkadziesiąt tysięcy da się jakoś pogodzić z zamrożeniem, często na kilka lat gotówki, o tyle przy dużych kontraktach, sięgających kilkuset tysięcy lub kilku milionów, kwota którą musi firma wpłacić do zleceniodawcy robót, jest zbyt duża. Najczęściej zamawiającymi firmami gwarancję należytego wykonania, są firmy związane z branżą budowlaną.

Oczywiście, wpłacona gotówka jest najczęściej zwracana, ale jednak nie zawsze. Czasami się zdarza, że firma przestaje istnieć. Co się wtedy dzieje z wpłaconą gotówką? Łatwo się tego można domyśleć. Gotówka wpłacona przez wykonawcę robót wchodzi w skład masy upadłościowej i nie podlega zwrotowi, a przedsiębiorca zostaje z niczym.

Kalkulator cen gwarancji ubezpieczeniowych
Potrzebujesz gwarancji ubezpieczeniowej? Skorzystaj z kalkulatora i sprawdź koszt zabezpieczenia którym jest gwarancja dobrego wykonania umowy oraz to, czy ją otrzymaszNie czekaj z tym do podpisania umowy !!!

Właśnie w tym celu, aby ustrzec się przed takimi wypadkami, warto sięgnąć po zabezpieczenie, którym jest gwarancja dobrego wykonania umowy. Gwarancja należytego wykonania umowy w Warcie, to często ułamek procenta kwoty kontraktu.

Ubezpieczeniowa gwarancja należytego wykonania umowy w Warcie może być przedłożona dla Beneficjenta zamiast wpłaconej wcześniej gotówki. Czyli firma może podmienić gotówkę na gwarancję i w konsekwencji tego, zaoszczędzić pieniądze. Można ubiegać się wtedy o taki dokument, jeżeli od podpisania kontraktu nie minęło 6 miesięcy.

Jakie warunki musi spełnić firma, aby otrzymać zabezpieczenie, którym jest gwarancja dobrego wykonania umowy?

Aby otrzymać gwarancję należytego wykonania umowy w Warcie, należy na początek przedłożyć do wglądu dokumenty finansowe firmy. Piszemy “na początek”, co jest w opozycji do tego, co ma większość firm ubezpieczeniowych, które by przedstawić ofertę, potrzebują pełnych danych Klienta. Czyli przychody za ostatnie 3 lata, nip, regon, ZUS, US, opinie bankowe, itp. Klient składa dokumenty, czeka na odpowiedź Towarzystwa by dowiedzieć się w końcu, że nie otrzyma gwarancji.

W Warcie jest tak, że do wstępnej oceny ryzyka, potrzebujemy sprawdzić przychody za dwa ostatnie lata. W zależności od tego, jaką księgowość prowadzi firma, potrzebujemy:

  • Spółki z o.o., spółki akcyjne, jawne,
    1. bilans oraz rachunek zysków i strat za ostatnie dwa lata – jeżeli jest pełna księgowość;
    2. ostatni f-01 za bieżący rok kalendarzowy;
    3. załącznik A;
    4. Aktualne zaświadczenia z ZUS i US;
    5. Aktualna opinia bankowa;
    6. Referencje z dotychczas zrealizowanych kontraktów.
  • Działalność gospodarcza, spółki cywilne
    1. Pity za ostatnie dwa lata, w przypadku spółek – od każdego ze wspólników;
    2. Zestawienie przychodów z KPIR za bieżący rok;
    3. Załącznik A (dane o prowadzonej działalności);
    4. Załącznik B – oświadczenie majątkowe, w przypadku spółek od każdego ze wspólników;
    5. Zaświadczenia z ZUS i US;
    6. Opinia Bankowa;
    7. Referencje z dotychczas zrealizowanych kontraktów.

Jeżeli chcą Państwo szybko poznać, jakich dokładnie wymagamy dokumentów, zachęcamy do kontaktu telefonicznego. Dzwoniąc pod numer 501-620-325, dowiedzą się szybko Państwo informacji na temat ceny, jak i dokumentów, wymaganych do weryfikacji firmy ubiegającej się pierwszy raz o gwarancje w naszym biurze.

Mając te dane, jesteśmy w stanie oszacować, czy firma kwalifikuje się do tego, czy może otrzymać zabezpieczenie w postaci należytego wykonania umowy. Można je przesłać tutaj: kontakt w sprawie gwarancji należytego wykonania umowy (klik).

Jeżeli firma otrzyma zgodę na otrzymanie gwarancji, zaproponujemy wstępną wysokość składek. Mając pewność, że firma otrzyma gwarancję, może składać pozostałe dokumenty za naszym pośrednictwem. O to, jakie należy przestawić pozostałe dokumenty, poprosi pracownik Warty.

Gwarancja należytego wykonania umowy w konsorcjum firm

Czasami się zdarza, że jakaś firma chce wziąć udział w przetargu i nie jest w stanie sprostać wymaganiom określonym przez Beneficjenta w SIWZ. Zawiera wtedy umowę z inną firmą na realizację określonego zadania i przystępuje do przetargu w konsorcjum. Po wygraniu, do podpisania umowy wymagane jest wniesienie zabezpieczenia.

W przypadku konsorcjum firm, również da się zrobić gwarancję należytego wykonania umowy. W przypadku, gdy jeden z wykonawców ma aktywną umowę o limit, jest łatwiej. Potrzebujemy do zrobienia gwarancji wniosek, zawiadomienie o wygraniu, projekt umowy, umowę konsorcjum i porozumienie dotyczące udziałów w konsorcjum. Jeżeli firmy nie mają aktywnej umowy o limit, będziemy musieli przeprowadzić analizę finansową każdej firmy, która będzie w konsorcjum. O tym, jakie dokumenty są potrzebne, pisaliśmy kilka akapitów powyżej.

Firmy, które są w konsorcjum i wygrały już przetargi, zapraszamy do kontaktu – tel. 501-620-325, szybko przeprocesujemy całą weryfikację i gwarancję.

 

Jak długo czekamy na zabezpieczenie, którym jest gwarancja dobrego wykonania umowy?

W zależności od tego, na kiedy firmom potrzebna jest gwarancja należytego wykonania umowy w Warcie, należy się do nas zgłosić odpowiednio wcześniej. Jest to konieczne, byśmy mieli możliwość weryfikacji dokumentów finansowych i przygotowania oferty gwarancji. O ile wcześniej? Należy się do nas zgłosić przynajmniej tydzień wcześniej przed podpisaniem umowy.

Czasami zdarzają się sytuacje, w których przychodzicie do nas Państwo w sprawie zabezpieczenia, którym jest gwarancja dobrego wykonania umowy na dzień lub na dwa dni przed podpisaniem umowy. Niestety, często jest wtedy tak, że musimy odmówić, właśnie przez to, że nie byliśmy w stanie zweryfikować odpowiednio wcześniej dokumentów. Dlatego należy dać nam przynajmniej jeden tydzień zapasu na rozpatrzenie sytuacji i wystawienie polisy.

Kalkulator cen gwarancji ubezpieczeniowych
Potrzebujesz gwarancji ubezpieczeniowej? Skorzystaj z kalkulatora i sprawdź koszt zabezpieczenia oraz to, czy taką gwarancję otrzymaszNie czekaj z tym do podpisania umowy !!!

O wiele lepszą opcją dla firmy, jest tutaj sporządzenie generalnej umowy o limit gwarancyjny w Warcie. Oczywiście odpowiednio wcześniej. Nie ma znaczenia, że taką umowę sporządzimy np. w marcu, a najbliższa gwarancja będzie potrzebna za 3 miesiące. Mając aktywną umowę generalną, można po dowolną gwarancję zgłosić się nawet dzień czy dwa przed podpisaniem umowy!

Kolejnym atutem, przemawiającym za sporządzeniem umowy generalnej jest to, że takie same dokumenty są potrzebne zarówno do sporządzenia umowy jak i gwarancji. Oznacza to, że za jednym podejściem można otrzymać zarówno umowę o limit jak i pojedynczą gwarancję.

Kiedy można zamienić gotówkę na gwarancję dobrego wykonania umowy?

Firma, która przed podpisaniem kontraktu, wniosła w postaci gotówki zabezpieczenie należytego wykonania umowy, może zamienić gotówkę na gwarancję. Można to zrobić wtedy, gdy od podpisania umowy do końca kontraktu, według zapisów w SIWZ lub w Umowie, nie minęło więcej niż 50% okresu trwania robót. Oznacza to, że jak firma przyjdzie do nas po gwarancję na zabezpieczenie kontraktu, gdzie jest wpłacona gotówka i od podpisania umowy nie minęło więcej niż połowa czasu jej obowiązywania, ma dużą szansę na otrzymanie gwarancji i zamianę gotówki.

W przypadku, gdy już minęło więcej niż połowa trwania kontraktu – nie jesteśmy w stanie zrobić zabezpieczenia należytego wykonania. Czekamy wtedy jedynie na protokół odbioru robót, by móc zrobić gwarancję usunięcia wad i usterek.

Wzór gwarancji należytego wykonania umowy

Czasami pytają nas Państwo o to, jak wygląda nasz wzór gwarancji należytego wykonania umowy oraz o to, czy robimy gwarancje na wzorach, które Beneficjent dołącza jako jeden z załączników do przetargu. Firmy, które chcą poznać wzór gwarancji na należyte wykonanie umowy w Warcie, zapraszamy do kontaktu z nami. Z kolei, tych Państwa, których interesuje to, czy robimy gwarancje na wzorach Beneficjenta, informujemy, że tak, jak najbardziej robimy. Jesteśmy elastyczni w dopasowywaniu się do treści gwarancji.

Nie oznacza to jednak, że będziemy w stanie zaakceptować każdy wzór, nie. Są takie sytuacje, że nie będziemy mogli zaakceptować treści gwarancji, którą chce Beneficjent. Są to rzadkie przypadki, ale jednak się zdarzają. Z reguły jednak idziemy na kompromis z Beneficjentem w sprawach zapisów gwarancji należytego wykonania umowy.

Temat wzoru gwarancji należytego wykonania, poruszymy w odrębnym wpisie.

Jakie podmioty nie otrzymają gwarancji należytego wykonania umowy?

Zbyt pięknym by było, by każda firma, która się do nas zgłosi po gwarancję należytego wykonania umowy, ją dostała. Istnieje kilka przesłanek, które wykluczają możliwość otrzymania wnioskowanej gwarancji. Pierwszym z czynników, który sprawia, że droga do uzyskania gwarancji należytego wykonania umowy będzie zamknięta, są zaległości w ZUS oraz w US. Firmy, które mają układ ratalny w ZUS-ie, czy zalegają z płatnościami podatków – nie otrzymają gwarancji należytego wykonania umowy. Oczywiście, mówimy tutaj o takich przypadkach, gdzie firma, która do nas trafia, nie ma aktywnej umowy o limit i jest weryfikowana po raz pierwszy przez Wartę. Zaległości w ZUS oraz w US uniemożliwiają skorzystanie z gwarancji należytego wykonania umowy tak naprawdę w każdym Towarzystwie Ubezpieczeniowym.

Gwarancji dobrego wykonania umowy w Warcie nie dostaną też firmy, które działają krócej niż 2 lata na rynku. Obowiązek prowadzenia nieprzerwanie przez minimum dwa lata działalności, jest podstawowym warunkiem ubiegania się o gwarancji w Warcie. Dotyczy to każdego rodzaju gwarancji. Jeżeli prowadzisz działalność krócej niż 2 lata – zadzwoń koniecznie do nas pod numer 501620325 i sprawdź, co możemy Ci zaoferować.

Kłopot ze zdobyciem należytego wykonania umowy mogą mieć też te firmy, które wygrały przetarg na realizację bardzo dużego zadania, a wcześniej nie przystępowały do takich tematów. Chodzi o sytuację, gdzie np. firma wygrywa zadanie o wartości 5 mln złotych, a wcześniej robiła tematy do max. 1 mln złotych. Może być kłopot z uzyskaniem należytego wykonania, z reguły jest tak, że każde Towarzystwo Ubezpieczeniowe, przy dokonywaniu oceny ryzyka danej firmy, prosi o przesłanie uwiarygodniających referencji. Jeżeli z referencji będzie wynikać, że firma nie robiła takich dużych tematów, Towarzystwo ubezpieczeniowe, pomimo dobrej sytuacji finansowej danej firmy, będzie mogło odmówić wystawienia należytego wykonania umowy.

Ile to kosztuje gwarancja dobrego wykonania umowy i gdzie ją można zdobyć?

Dodatkowym plusem, wynikającym z posiadania bezpłatnej umowy o limit gwarancyjny w Warcie, są przede wszystkim niższe stawki o poszczególne gwarancje. Kolejnym plusem jest to, że weryfikacja Klient odbywa się tylko jeden raz, a do gwarancji potrzebny jest tylko wniosek.

Jeżeli nie ma umowy o limit, a w ciągu roku potrzebnych będzie kilka gwarancji – za każdym razem firma będzie przechodzić pełną procedurę weryfikacyjną.

Na tym etapie dyskusji, trudno jest cokolwiek podać na temat kosztów. Koszt polisy, którą jest gwarancja ubezpieczeniowa należytego wykonania umowy w Warcie, stanowi wypadkową sumy gwarancyjnej, okresu trwania gwarancji oraz składki procentowej, ustalanej przez Towarzystwo. Z tego co nam mówią nasi Klienci, propozycje cenowe za gwarancje w naszej agencji wychodzą bardzo dobrze.

Najczęściej firmy z branży budowlanej, które do tej pory miały umowy i gwarancje w innych Towarzystwach, płacą za zabezpieczenia mniej, niż płaciły do tej pory w innych Towarzystwach i Bankach.

O ile mniej – z tym już zapraszamy do kontaktu, przedstawimy Państwu wszelkie informacje, jakie są potrzebne dla firm, które ubiegają się o zabezpieczenie w formie gwarancji ubezpieczeniowej.

Mamy  nadzieję, że w tym wpisie, rozjaśniliśmy Państwu sytuację na temat możliwości zabezpieczenia, którym jest gwarancja dobrego wykonania umowy w Warcie. Jeżeli coś jest niejasne, lub niezbyt dokładnie wyjaśnione, zapraszamy do kontaktu z naszą agencją.

Wszystkich informacji dowiedzą się Państwo w naszym biurze przy ul. Ciasnej 1 w Białej Podlaskiej, lub dzwoniąc pod numer 501-620-325. Zapraszamy do kontaktu w sprawie gwarancji należytego wykonania umowy (klik).

Poniżej zamieszczamy OWU do Gwarancji ubezpieczeniowych w Warcie oraz wniosek do udzielenia gwarancji.

OWU

Wniosek o wydanie gwarancji

Gwarancja dobrego wykonania umowy
Gwarancja ubezpieczeniowa należytego wykonania umowy w Warcie – Warta Ubezpieczenia Biała Podlaska