Jakie ubezpieczenie jest potrzebne dla firmy

Oceń naszą stronę
[Głosowano: 1 razy, Średnia ocena: 5]

W naszym ostatnim wpisie, staraliśmy się Państwu pokazać, jakie są, naszym zdaniem, różnice pomiędzy odpowiedzialnością przewoźnika drogowego a ubezpieczeniem ładunku cargo. Ten artykuł będzie dotyczyć ubezpieczeń firmowych, będziemy się tutaj starać odpowiedzieć na pytanie, jakie ubezpieczenie jest potrzebne dla firmy. Pytanie wydawać się może proste, ale w rzeczywistości takie nie jest.

jakie ubezpieczenie jest potrzebne dla firmyDostajemy pytania, jakie ubezpieczenie, prócz zwykłego OC działalności, jest potrzebne dla firmy. Z reguły firmy to wiedzą, ale nie zawsze. Na takie pytanie nie ma jednej odpowiedzi, ponieważ wszystkie firmy są różne i jeden rozmiar nie pasuje do wszystkich. Obowiązują jednak pewne ogólne zasady – sekretem jest myślenie o swoim biznesie, a nie o innych.

Należy przede wszystkim wziąć pod uwagę ryzyko, na jakie może być narażona firma. Może to brzmieć zniechęcająco, ale nie jest to skomplikowane. Często wystarczy skupić się na podstawach, czyli co wykonujemy, gdzie to wykonujemy, z kim i czego używamy, by to wykonać.

Jest prawdopodobnym, że odpowiedź na każde z tych pytań, niesie ze sobą potencjalne ryzyko. Nie należy tym aż tak się przejmować, naszym zadaniem jest określić, czy te ryzyka są dla nas na tyle znaczące,  aby wymagać ubezpieczenia, a jeśli tak, to jaki rodzaj ubezpieczenia jest w stanie je objąć ochroną.

Poniżej postaramy się to trochę usystematyzować i pokażemy to, co naszym zdaniem jest istotne przy ubezpieczeniu firmy.

Jakie ubezpieczenie jest potrzebne dla firmy?

W zależności od tego, jaką prowadzisz działalność, możesz potrzebować ubezpieczenia obowiązkowego lub dobrowolnego, ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej lub ubezpieczenia mienia, bądź tego wszystkiego naraz, co wymieniliśmy wcześniej.

Ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej – zawodowe, obowiązkowe

Obowiązek posiadania ubezpieczenia OC obowiązkowego, zawodowego, narzucają Ustawy oraz Rozporządzenia Ministra Finansów. Określają one, które zawody muszą mieć obowiązkowe ubezpieczenie OC zawodu. Zakres tego ubezpieczenia, sumy gwarancyjne – są zróżnicowane dla poszczególnych zawodów – np. suma ubezpieczenia dla firm świadczących usługi z tytułu prowadzenia ksiąg rachunkowych, stanowi równowartość 10 tys. euro.

Nasza działalność gospodarcza, nasz zawód, nasza wiedza. To za to płacą klienci: za specjalistyczną poradę lub usługę, którą świadczymy. Jeżeli popełniliśmy błąd i nasz klient stracił z tego powodu pieniądze – tutaj wkracza właśnie obowiązkowe ubezpieczenie OC zawodowe. Obejmuje ochroną firmę w przypadku roszczeń i zarzutów zaniedbań i błędów. Jeśli firma świadczy specjalistyczną usługę płacącym klientom, jest ono koniecznością.

Ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej – ogólne

Ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej OC z tytułu prowadzenia działalności czy posiadania mienia, to najczęściej wykupowane ubezpieczenie w firmach. Niezależnie od tego, jaką wykonujemy pracę, jakie zadania podejmujemy, będzie się to wiązać z ryzykiem. Ryzyko to, a co za tym idzie, potrzebne ubezpieczenie, może się różnić w zależności od niszy. Żyjemy w kulturze odszkodowawczej i jeśli firma będzie odpowiedzialna za szkodę, tj. gdy zdarzy się wypadek, taki jak potknięcie, poślizgnięcie lub rozlanie, w wyniku którego ktoś odniesie obrażenia lub uszkodzeniu ulegnie jego mienie, firma może zostać pociągnięta do odpowiedzialności. Poniesiemy wtedy duży rachunek za koszty prawne i odszkodowanie. Ubezpieczenie OC obejmuje ochroną obie te rzeczy.

Poziomy ubezpieczenia zwykle wahają się od 10 tysięcy złotych do 5 milionów złotych, chociaż ubezpieczenie w wysokości 10 milionów złotych nie jest rzadkością w ramach warunków umowy. Tę wartość określają Państwo sami (można to zrobić w tym formularzu) – choć często wymóg posiadania OC na określoną sumę, określa kontrakt, który chcemy podpisać.

Musimy tutaj jeszcze jedno powiedzieć, że ubezpieczenie OC od odpowiedzialności zawodowej jak i OC z tytułu prowadzenia działalności i posiadania mienia, to dwa rożne produkty. Może się wydawać, iż są one tożsame, a tak nie jest. W rzeczywistości służą one dwóm bardzo różnym celom. Prawie na pewno potrzebujesz obu, aby właściwie chronić swoją firmę.

Ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej OC z tytułu prowadzenia działalności i posiadania mienia chroni  firmę przed roszczeniami z tytułu obrażeń i szkód majątkowych, obowiązkowe ubezpieczenie od odpowiedzialności zawodowej chroni firmę przed roszczeniami, że Państwa klient stracił pieniądze w wyniku Państwa pracy poniżej standardów lub zaniedbania. Zwykłe OC firmy nie pokrywa szkód, które pokrywa OC zawodowe i odwrotnie – OC zawodowe nie zadziała tam, gdzie zadziała OC dobrowolne.

Ubezpieczenie wyposażenia biura, budynków i mienia

Komu jest potrzebne ubezpieczenie biura, budynku czy mienia? Bardziej jak, kto tego nie potrzebuje?

Czy mają Państwo biuro, studio, magazyn, wynajęty lokal, jakieś mienie obrotowe przeznaczone do dalszej odsprzedaży? Biuro z komputerem, telefonem, biurkiem, roślinami itp.? Czy w pracy wykorzystują Państwo mobilnie swój sprzęt (taki jak laptop, projektor, telefon komórkowy itp.)? Jeśli tak, to prócz OC, firma powinna posiadać ubezpieczenie swojego mienia. Wszyscy wiemy, jak bolesny może być uszkodzony lub skradziony sprzęt, zniszczone biuro, uszkodzona maszyna, itp. Niedogodności to jedno, ale brak możliwości prowadzenia firmy to drugie. Jeśli nie ma miejsca do pracy lub nie ma czym pracować, żadna praca nie zostanie wykonana. Gdy firma inwestuje pieniądze w swoje biuro i sprzęt biznesowy, jego ochrona ma, jak najbardziej, sens.

Ubezpieczenie swojego mienia pomaga wrócić do prowadzenia biznesu. Opłaca się naprawić lub wymienić to, co jest uszkodzone lub brakuje tak szybko, jak to jest możliwe. Nie ma tutaj znaczenia, jaka to branża – biznes to biznes. Rzeczywistość jest taka, że ​​zdarzenie takie jak zalanie mienia w wyniku pękniętej rury lub włamanie na dużą skalę może sprawić, że firma straci płynność finansową i nie będzie w stanie istnieć dłużej na rynku. Nawet pojedynczy element drogiego zestawu wymagający wymiany może poważnie obciążyć budżet firmy.

Stąd też zachęcamy Państwa do wykupowania ubezpieczenia, dostosowanego do danej firmy.

Jakie ubezpieczenie jest potrzebne dla firmy – wierzchołek góry lodowej – krótkie podsumowanie

To, co tutaj opisaliśmy, to oczywiście nie wszystko, co jest dostępne, ale wystarczy, aby zacząć. Jest tu wystarczająco dużo, aby pokryć rodzaje „codziennego” ryzyka, przed którym stoi większość firm.

Dla wielu właścicieli firm odpowiedź na pytanie “Jakie ubezpieczenie jest potrzebne dla firmy” polega na znalezieniu równowagi między potrzebami, pragnieniami i budżetem. Mając na uwadze, że w dzisiejszych czasach można ubezpieczyć prawie wszystko, to od Państwa zależy, gdzie wytyczona zostanie granica.

Jeśli potrzebują Państwo pomocy w znalezieniu właściwego ubezpieczenia dla swojej firmy, prosimy dzwonić pod numer 501620325 .

Jakie ubezpieczenie jest potrzebne dla firmy – Warta Ubezpieczenia Biała Podlaska